بهترین زمان برای کاشت بذر شلغم

بهترین زمان برای کاشت بذر شلغم

شلغم با آب و هوای خنک سازگار است. اگرچه شلغم در فصل بهار هم میتواند به خوبی رشد کند ، اما بهترین زمان برای کاشت بذر شلغم فصل پاییز (آخر تابستان) است. پس از کاشت بذر شلغم ، آنها خیلی سریع بالغ میشوند و شما میتوانید از هر دو سبزی و ریشه این گیاه لذت ببرید.

نکته جالب در مورد گیاه شلغم این است که آنها تنها در طی چند روز جوانه می زنند. طی یک ماه می توانید از سبزیجات تازه آنها لذت ببرید و طی ماه دوم می توانید ریشه های آن را بخورید.

  • اگر میخواهید شلغم را در اواخر بهار برداشت کنید ، پس از خرید بذر شلغم از فروشگاه بذر مهردشت ، آن را پس از گذشت 2 تا 3 هفته از تاریخ آخرین یخبندان مستقیماً در باغ بکارید.
  • اگر میخواهید در فصل پاییز شلغم را برداشت کنید ، در اواخر تابستان شلغم را بکارید.
  • برای برداشت اواخر پاییز ، دانه ها را در اوایل پاییز بکارید.

اصول پرورش شلغم

اصول پرورش شلغم

شلغم ها در طی زمان رشد ، احتیاج به مراقبت زیادی ندارند ، اما رطوبت ثابت خاک مهم است.حداقل 1 اینچ آب در هفته برای رشد مناسب ریشه بسیار مهم است.شلغم ها باید به سرعت رشد کنند و آبیاری منظم به همراه یک خاک غنی به آنها کمک می کند تا این کار را انجام دهند.شلغم pH خاک کمی اسیدی را در محدوده 6.0-6.5 ترجیح می دهد.باروری خوب خاک به رشد سریع آنها کمک خواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که گیاهان به میزان قابل توجهی آب بدست آورند. طبق نظر اکثر مراکز خرید و فروش ادویه و عطاری ها، آبیاری بیش از حد گیاهان مختلف باعث پوسیدگی ریشه های آنها می شود و کمبود آب باعث سختی ریشه می شود.آفاتی مثل ساس ، کک و شته ها شلغم را دوست دارند.شلغم هم چنین مستعد بیماریهایی مثل پوسیدگی سیاه و بیماری کلاب روت هستند.

کود

از آنجا که آنها به سرعت رشد می کنند ، دیگر نیازی به کوددهی گیاهان ندارید.فقط قبل از کاشت دانه های خود اطمینان حاصل کنید که خاک دارای مقدار زیادی مواد آلی است.

بخوانید : کود آلی چیست

مزایای سلامتی شلغم

مزایای سلامتی شلغم

ریشه شلغم و برگ های شلغم هر دو سرشار از مواد مغذی هستند که میتوانید از آنها هم بصورت خام و هم بصورت پخته استفاده کنید.شلغم به دلیل خواص سلامتی زیادی که دارد ، باید در لیست برنامه غذایی هفتگی شما قرار بگیرد.

آنها معمولاً دارای پوستی سفید با رنگ بنفش یا قرمز و همچنین گوشت سفید در قسمت داخلی هستند.از مزایای شلغم می توان به بهبود ایمنی ، سلامتی بهتر قلب و کاهش وزن اشاره کرد.آنها همچنین حاوی ترکیبات ضد سرطان هستند و حتی در برخی مطالعات با کاهش خطر ابتلا به سرطان همراه بوده اند.اگر سایر مقالات بذر مهردشت را دنبال کنید ، اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب خواهید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *