کود آلی چیست

کود آلی چیست

کود آلی چیست ؟

کود آلی معمولاً از مواد زائد گیاهی، حیوانی، کشاورزی و یا باقی مانده های زباله های شهری درست می شود، مانند کود کمپوست. کود های آلی یا کود ارگانیک ، همچنین می توانند محصولات بسیار فرآوری شده با پایه کود یا خود کود باشند که باعث حاصلخیزی خاک، رشد بهتر سبزیجات، گیاهان، صیفی جات می شود.

8 مزایا و معایب استفاده از کود آلی

کودهای آلی می توانند ابزاری مهم برای مصرف کنندگان کود در هنگام ساخت برنامه ها باشند.

 در اینجا 8 مزیت و معایب ذکر شده در هنگام استفاده از کودهای آلی در برنامه وجود دارد.

کود آلی

مزایای استفاده از کود آلی چیست؟

  1. ساختار خاک

به دلیل وجود مواد آلی موجود در کود آلی، ساختار خاک بهبود یافته و در نتیجه توانایی خاک در نگه داشتن آب و مواد مغذی افزایش می یابد.

  1. میکروب ها رشد می کنند

کود مصنوعی از مولکول های شیمیایی فاقد کربن تشکیل شده است. این مولکول ها گاهی اوقات ممکن است مخل باشند و برای میکروب ها قابل دسترسی نیستند. از طرف دیگر ، کود آلی سرشار از مواد آلی است که به رشد میکروب ها کمک می کند. کود آلی حاوی کربن به عنوان بخشی از ترکیبات شیمیایی آن است. و این کربن به همراه نیتروژن ، فسفر و پتاسیم است که میکروب ها را تغذیه می کند و آنها را قادر می سازد مواد مغذی را در یک فرآیند بیولوژیکی طبیعی برای گیاهان در دسترس قرار دهند.

  1. پایدار و سازگار با محیط زیست

رواناب کودهای مصنوعی به مجاری آب ما به زندگی دریایی و کیفیت آب آسیب می رساند. کودهای آلی به همین راحتی (در صورت وجود) از بین نمی روند و با ساختار خاک در ارتباط هستند. طبق انجمن تجارت ارگانیک، کود آلی همچنین در مقایسه با کود مصنوعی ، تنوع زیستی گونه ها را 30٪ افزایش می دهد.

4- کودها و سموم دفع آفات را کاهش دهید

گرچه کود آلی می تواند هزینه بیشتری نسبت به مصنوعی داشته باشد ، اما می تواند نیاز به سموم دفع آفات و نیازهای کلی به ازت ، فسفر و پتاسیم را کاهش دهد. به دلیل این کاهش ها ، کود آلی می تواند از نظر هزینه خنثی و گاهی اوقات به صرفه تر باشد.

  1. از تهدید آسیب گیاه جلوگیری می شود

برخی از کودهای مصنوعی می توانند باعث آسیب دیدن گیاه به برگ و ریشه شوند. این احتمال در مورد کودهای آلی کمتر است و در رشد به ریشه گیاه کمک می کند.

کود آلی

مضرات استفاده از کودهای آلی چیست؟

  1. همه محصولات به طور برابر ایجاد نمی شوند

همه محصولات به یک اندازه ایجاد نمی شوند و بسیاری از محصولات ارگانیک نتایج متناقضی را ایجاد می کنند. با بررسی هرگونه مطالعات دانشگاهی یا مطالعات موردی ، اطمینان حاصل کنید که محصولی را انتخاب می کنید که در صنعت مورد بررسی قرار گرفته باشد.

  1. سطح مواد مغذی پایین است

سطح مواد مغذی موجود در کود آلی اغلب کم است. علاوه بر این، مواد مغذی معمولاً در ساختار شیمیایی آلی پیچیده می شوند. این بدان معناست که استفاده از کود آلی ممکن است باعث ایجاد رنگی شود که با کود شیمیایی دیده می شود. استفاده از کود آلی یک روند است ، نه یک واقعه.

  1. کمپوست DIY یک روش پیچیده است

در حالی که می توانید کمپوست خود را تولید کنید ، این یک فرآیند نابسامان و پیچیده است که اغلب منجر به یک محصول ناسازگار در نتیجه نهایی می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *