فروش بذر در ایلام

به بخشی از گیاه که باعث تکثیر می شود، بذر گفته می شود. اگر بذر در شرایط مناسب قرار بگیرد، رشد می کند در این صورت می توانند از نظر اقتصادی به صرفه باشند. هدف یک کشاورز تولید بذری است که بتواند به سرعت جوانه بزند. برخی از بیماری های گیاهی ممکن است از طریق بذر به انسان منتقل شود بنابراین باید تمام اصول بهداشتی هنگام کاشت آنها رعایت شود. همه ی بذرها باید با استانداردهای دقیق خشک شوند تا بتوانند به سرعت جوانه بزنند. یکی از ویژگی های مهم بذر که باید هنگام خرید به آن توجه کنید، درصد جوانه زنی بذر و خلوص تمیزی بذر است. برای اطمینان درباره این موضوع بهتر است ابتدا تعدادی از نمونه بذرها را تهیه کنید و آنها را بکارید سپس سرعت جوانه زنی آنها را بررسی کنید، بعد از اطمینان از آنها، اقدام به خریداری کنید.

بذر یونجه در ایلام

یونجه حاوی بسیاری از مواد معدنی است، همچنین دو برابر اسفناج آهن دارد. برای حفظ ویژگی های درمانی یونجه باید تمام اصول بهداشتی را هنگام کاشت بذر یونجه رعایت کنید. یونجه به دلیل تحمل خشکسالی، گرما و سرما و بهره وری و کیفیت بالا، شناخته شده است. این گیاه باعث بهبود خاک نیز می شود و به عنوان محصول پوششی و به عنوان کود سبز رشد می کند. یونجه تقریبا برای انواع مشکلات سلامتی به ویژه افرادی که از کمبود تغذیه رنج می برند، مفید است. بسیاری از پزشکان طب طبیعی و متخصصان سلامت بیان می کنند که یونجه نه تنها به عنوان ماده مغذی دارای ارزش است بلکه برای بسیار از بیماری ها، درمان موثری دارد و همچنین برای درمان اعتیاد به الکل و وابستگی به مواد مخدر استفاده می شود. در حالی که ساقه های باریک و بذرهای جوانه زده گاهی توسط انسان خورده می شود، یونجه عمدتا به عنوان علوفه حیوانات استفاده می شود. با این حال این گیاه در مناطق روستایی و شهری در نزدیک رودخانه ها، جنگل ها، مناطق کنار جاده، زمین های خالی و غیره یافت می شود. برگ ها و شاخه های یونجه را می توان به صورت خام یا پخته شده، مصرف کرد. از برگ یونجه می توان به عنوان چای خشک استفاده کرد و یا در پخت سوپ از آنها استفاده کرد. همچنین می توانید دانه های یونجه را به صورت پودر در آورید و با آرد غلات آن را مخلوط کنید تا نان و سایر محصولات پخته شده از نظر تغذیه بهیود یابد.

فروش بذر در ایلام

بذر سبزیجات در ایلام

با کاشت بذر سبزیجات در خانه، گلخانه ها، باغچه ها در شرایط بهداشتی مناسب می توانید باعث حفظ مواد مغذی آنها شوید. بذر سبزیجات را می توان به دسته ارگانیک، هیبریدی، طبیعی تقسیم بندی کرد. بذر سبزیجات طبیعی بدون تغییر ژنتیک و تغییر در ساختار آن کشت می شود. در بذر سبزیجات ارگانیک برای کشت آن از مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی استفاده نمی شود، در نوع هیبریدی دو نوع سبزی با هم ترکیب شده سپس کشت می شود. در بیشتر ماه های سال شما می توانید بذر سبزیجات را بکارید. بیشتر سبزیجات تازه دارای کالری کمی هستند و محتوای آب آنها بیش از 70 درصد است و تنها حدود 3.5 درصد پروتئین و کمتر از 1 درصد چربی دارند. سبزیجات منابع خوبی از مواد معدنی، به ویژه کلسیم و آهن، و ویتامین های آن عمدتا A و C هستند. تقریبا همه سبزیجات سرشار از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان ها هستند. سبزیجات معمولا بر اساس قسمتی از گیاه که برای غذا استفاده می شود، طبقه بندی می شوند. بیشتر سبزیجات توسط بذر پاشی در مزارع پروش داده می شوند، گاهی اوقات ممکن است آنها به عنوان نهال پیوند زده شوند. یکی از دغدغه های کشاورزان سبزیجات، ذخیره سازی پس از برداشت است.

فروش بذر در ایلام

نگاهی به ایلام

شهر ایلام در غرب و جنوب غربی کشور در بین ارتفاعات قرار گرفته است. استان ایلام دارای وسعت ۲۰٬۱۵۰ کیلومتر مربع است، شهر ایلام جز استان های نیمه مرطوب کوهستانی است. این استان دارای رشته کوه های کم ارتفاع و چین خوردگی های از جنس رسوب، است. این شهر متشکل از اقوام کرد، لر و لک است. خوراکی و صنایع دستی این شهر از دیرباز مشهور بوده است.

شهر ایلام با داشتن بناها و آثارهای تاریخی همه ساله گردشگران زیادی را جذب می کند. برخی از جاذبه های گردشگر ایلام شامل تپه ورده کبود، تفرجگاه های جنگلی مله پنجاو، قلعه والی، قلعه قیران، قلعه اسماعیل خان، قلعه تاریخی چورا، قلعه کنجانچم و موزه مردم شناسی می باشد.

فروشگاه بذر ایلام