همه چیز در مورد سبزی اسفناج

همه چیز در مورد سبزی اسفناج

در این مقاله همه چیزهایی که شما باید در مورد سبزی اسفناج بدانید ، از جمله خواص اسفناج آورده شده است.اگر میخواهید در این رابطه اطلاعات مفیدی کسب کنید ما را تا پایان همراهی کنید.

اسفناج یک سبزی با برگ سبز تیره است و به خانواده Amaranthaceae تعلق دارد.این گیاه سالانه ، بومی آسیای مرکزی و جنوب غربی آسیا است.اسفناج در هوای خنک یعنی در بهار و پاییز بهترین رشد خود را دارد.بهترین دما برای رشد اسفناج بین 16 تا 24 درجه سانتیگراد است.

به طور معمول ، می توانید اسفناج را چهار تا شش هفته از بذر برداشت کنید.هر زمان که برگها به اندازه کافی برای سلیقه شما باشند ، می توانید برداشت را شروع کنید.برای خرید بذر اسفناج با مجموعه بذر مهردشت ارتباط برقرار کنید.

نحوه کاشت اسفناج

نحوه کاشت اسفناج

مرحله 1: حفر گودال در زمین کشاورزی اولین مرحله برای کاشت هر نوع گیاهی است.

مرحله 2: کود یا کمپوست را به خاک اضافه کنید.

مرحله 3: خاک و کود را با هم مخلوط کنید.

مرحله 4: بذر اسفناج را پس از خرید از فروشگاه بذر اصفهان ، درون زمین قرار دهید.طبق دستورالعمل روی بسته بذر کار کنید.بذر اسفناج نسبت به بسیاری از سبزیجات دیگر نسبت به دمای زمین حساس است ، بنابراین تاریخ کاشت بذر کلید موفقیت است.هنگام کاشت بذر در داخل خانه می توانید دما را دقیق تر کنترل کنید.
مرحله 5: گیاهان را مرتباً آب دهید.
مرحله 6: برای محصول بهتر ، علف های هرز اطراف گیاه را مرتباً از بین ببرید.

مرحله 7: به طور مرتب اسفناج را برداشت کنید.فقط برگهای بیرونی (قدیمی) را با چاقوی تیز حدود 30 تا 50 میلی متر از سطح زمین جدا کنید.به برگ های جدید آسیب نرسانید.اگر قرار نیست برگها بلافاصله مورد استفاده قرار گیرند ، آنها را دسته کرده و درون آب بگذارید تا مدت طولانی تر تازه بمانند.
فواید سلامتی اسفناج
فواید سلامتی اسفناج

اسفناج پر از مواد معدنی و ویتامین ها است.خوردن اسفناج برای حفظ سلامت پوست ، مو و استخوان های قوی و همچنین کمک به هضم غذا ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بهبود قند خون در بیماران دیابتی مفید است.

اسفناج همچنین منبع بسیار خوبی از روی ، فیبر غذایی ، فسفر ، ویتامین B1 و کولین است.اسفناج ، همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها ، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *