اطلاعاتی در مورد کاشت بذر گیاهان

اطلاعاتی در مورد کاشت بذر گیاهان

اگر می خواهید هر نوع گیاه را در باغ خود پرورش دهید ، در اصل دو روش برای انجام آن وجود دارد: گیاه جوانی را که در حال رشد است پیوند دهید یا گیاه را از بذر یا پیاز شروع کنید.

تعدادی از گیاهان ، به ویژه سبزیجات و گیاهان دارویی از بذر ، قابل رشد هستند.تکثیر گیاهان از بذر چندین مزیت دارد.اول اینکه رشد گیاه از بذر کم هزینه تر از خرید یک گیاه آماده از فروشگاه است.علاوه بر این ، رشد گیاهان از بذر به باغبان این امکان را می دهد تا گزینه های بسیاری را برای باغچه در خانه ایجاد کند.اما کاشت بذر و پرورش آن برای تبدیل شدن به یک گیاه بزرگسال و سالم و زنده نگه داشتن آن می تواند چالش برانگیز باشد.

انتخاب بذر

انتخاب بذربرای رشد محصول سالم ، به بذر مرغوب و سالم نیاز داریم.چندین بیماری وجود دارد که از طریق بذرها منتقل می شوند.اگر از بذرهای حاصل از مزرعه آلوده برای رشد گیاه خود  استفاده کنید ، این بیماریها به گیاه شما نیز منتقل میشوند.بنابراین برای به دست آوردن گیاهان سالم ، باید بذر مرغوب و سالم انتخاب کنیم.بذر مرغوب را از فروشگاه بذر مهردشت ، تهیه کنید.

بهتر است در فصل جاری ، فقط بذر کافی را برای استفاده خریداری کنید.درست است که بذر ریحان ، را می توان از امسال برای سال دیگر ذخیره کرد ، اما درصد جوانه زنی و کیفیت گیاه با افزایش سن و شرایط نامناسب ذخیره سازی کاهش می یابد.بذر اضافی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

کاشت بذر

کاشت بذر

بذرهایی که در بیرون از خانه کاشته می شوند در معرض بیماری ، حشرات و هوای بد هستند.اگر از گیاهان جوان در داخل خانه مراقبت می کنید ، میزان بقا آنها بیشتر خواهد بود.اگر قصد کاشت بذر جعفری در خانه را دارید ، می توانید از هر ظرف کوچک با سوراخ های زهکشی استفاده کنید و بذر را درون آنها بکارید.توجه داشته باشید که نوع و اندازه ظرف بر اساس نوع بذر انتخاب میشود.

بذرها برای رشد به چند چیز اساسی نیاز دارند: نور خورشید ، یک محیط در حال رشد و آب. نکته اصلی اطمینان از جوانه زدن و رشد گیاه سالم ، تهیه این عناصر با توجه به نیازهای خاص گیاهان است.

جوانه زنی

جوانه زنی

جوانه زنی به شدت تحت تأثیر چهار عامل محیطی از جمله آب ، اکسیژن ، نور و دما قرار دارد.

  • آب برای اولین قدم در جوانه زنی بسیار مهم است.بدون آب ، دانه ها خفته باقی می مانند.مقدار آب بسیار مهم است.آب بیش از حد باعث پوسیدگی دانه ها می شود و کمبود آب باعث مرگ جنین ها می شود.
  • دانه های زنده فعالانه تنفس می کنند ، دی اکسید کربن را آزاد می کنند و اکسیژن مصرف می کنند.با ادامه جوانه زنی ، تنفس افزایش می یابد و اکسیژن بیشتری لازم است.اگر خاک باغ خیلی خشک یا خیلی مرطوب باشد ، بذرها اکسیژن مورد نیاز خود را ندارند و جوانه زنی ممکن است بسیار کند یا متوقف شود.
  • برخی از دانه ها برای جوانه زنی به نور نیاز دارند ، در حالی که برخی دیگر به تاریکی احتیاج دارند.
  • دما نبز بر تعداد دانه های جوانه زده و همچنین جوانه زنی سریع دانه ها تأثیر می گذارد. بعضی از دانه ها برای جوانه زنی دامنه دمای بسیار خاصی دارند ، در حالی که برخی دیگر در طیف وسیعی از دما جوانه می زنند.بسته ها و کاتالوگ های بذر به طور کلی دمای مطلوب جوانه زنی را ذکر می کنند.یک قاعده خوب برای جوانه زدن بیشتر دانه ها 65 تا 75 درجه فارنهایت است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *