کشت علوفه به روش هیدروپونیک

کشت علوفه به روش هیدروپونیک

هیدروپونیک زیرمجموعه ای از هیدروکشت است ، که روشی برای رشد گیاهان بدون خاک به جای استفاده از محلول های معدنی مواد مغذی در حلال آب است. گیاهان زمینی فقط با ریشه هایشان در معرض مایع مغذی قابل رشد هستند و یا ریشه ها توسط یک ماده بی اثر مانند پرلیت یا شن قابل پشتیبانی فیزیکی هستند. مواد مغذی مورد استفاده در سیستم های هیدروپونیک می توانند از منابع مختلفی از جمله (اما محدود به آنها) از دفع ماهی ، کود اردک یا کودهای شیمیایی خریداری شده حاصل نشوند.
گیاهانی که معمولاً به صورت هیدروپونیک رشد می کنند شامل گوجه فرنگی ، فلفل ، خیار ، کاهو و ماری جوانا هستند

تاریخچه هیدروپونیک

نخستین اثر منتشر شده در زمینه رشد گیاهان زمینی بدون خاک ، کتاب 1627 Sylva Sylvarum یا “یک تاریخ طبیعی” توسط فرانسیس بیکن بود که یک سال پس از مرگ وی چاپ شد. فرهنگ آب بعد از آن به یک روش تحقیقاتی رایج تبدیل شد. در سال 1699 ، جان وودوارد آزمایش های کشت آب خود را با استفاده از اسپرمینت منتشر کرد. وی دریافت که گیاهان موجود در منابع آب کمتر خالص از گیاهان موجود در آب مقطر بهتر رشد می کنند. در سال 1842 ، لیستی از نه عنصر که گمان می رود برای رشد گیاه ضروری است ، گردآوری شد ، و اکتشافات گیاه شناس آلمانی ، جولیوس فون ساکس و ویلهلم نپ ، در سالهای 1859-1875 ، منجر به توسعه تکنیک کشت بی هویت شد. رشد گياهان زميني بدون خاك در محلول هاي غذايي معدني كشت محلول ناميده شد. این سرعت به یک روش تحقیق و تدریس استاندارد تبدیل شد و هنوز هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون فرهنگ راه حل نوعی هیدروپونیک محسوب می شود که در آن هیچ رسانه بی اثر وجود ندارد.

در سال 1929 ، ویلیام فردریک جریک از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی شروع به تبلیغ عمومی کرد که از فرهنگ محلول برای تولید محصولات کشاورزی استفاده می شود. او ابتدا آن را آبزی پروری عنوان کرد اما بعداً دریافت که آبزی پروری قبلاً در فرهنگ موجودات آبزی اعمال شده است. Gericke با رشد انگورهای گوجه فرنگی بیست و پنج پا (7.6 متر) در حیاط پشتی خود در محلول های مواد معدنی مواد معدنی و نه خاک حسی ایجاد کرد. وی اصطلاح هیدروپونیک ، فرهنگ آب را در سال 1937 معرفی کرد که توسط W. A. ​​Setchell ، یک روانشناس با آموزش گسترده در کلاسیک به وی پیشنهاد شد.

گزارش های مربوط به کار Gericke و ادعاهای وی مبنی بر تحریک آب در صنعت گیاهان ، باعث ایجاد تعداد زیادی درخواست برای کسب اطلاعات بیشتر شد. به دلیل شک و تردید دولت ، جریک به دلیل آزمایشات خود از گلخانه های دانشگاه محروم شده بود و وقتی دانشگاه سعی داشت او را مجبور کند نسخه های اولیه مواد مغذی خود را که در خانه تهیه شده بود ، آزاد کند ، از فضای گلخانه و زمان خواست تا با استفاده از امکانات تحقیقاتی مناسب ، آنها را بهبود بخشد. در حالی که وی در نهایت فضای گلخانه ای فراهم شد ، دانشگاه هاگلند و آرون را مجدداً فرمول ژریک را توسعه دادند و نشان دادند که هیچ فایده ای برای عملکرد گیاهان در حال رشد در خاک ندارد ، دیدگاهی که هوگلند از آن استفاده کرد. در سال 1940 ، جریک پس از ترک مقام علمی خود در یک شرایط نامساعد سیاسی ، کتاب ، راهنمای کامل برای باغبانی کمتر از خاک را منتشر کرد.

از دو متخصص تغذیه دیگر گیاه به نام های دنیس آر هاگلند و دانیل اول آرنون در دانشگاه کالیفرنیا خواسته شد تا ادعاهای گریک را تحقیق کند. این دو یک بولتن کلاسیک کشاورزی در سال 1938 با عنوان روش فرهنگ آب برای رشد گیاهان بدون خاک ، نوشتند که این ادعا را داشت که بازده محصول هیدروپونیک از عملکرد محصول با خاکهای با کیفیت خوب نیست. بازده محصول در نهایت با فاکتورهای غیر از مواد مغذی معدنی ، به خصوص سبک ، محدود شد. این تحقیق اما این واقعیت را نادیده گرفته است که هیدروپونیک مزایای دیگری دارد از جمله اینکه ریشه های گیاه دسترسی مداوم به اکسیژن دارند و گیاهان به اندازه و یا به همان میزان آب مورد نیاز خود دسترسی دارند . به عنوان یکی از رایج ترین خطاها هنگام رشد بیش از حد و کمبود آب مهم است. و هیدروپونیک مانع از بروز این امر می شود زیرا مقادیر زیادی آب در اختیار گیاه قرار می گیرد و هرگونه آب مورد استفاده ، زهکشی ، چرخشی یا هوادهی فعال از بین نمی رود ، شرایط بی هوازی را که سیستم های ریشه را در خاک غرق می کند ، از بین می برد. در خاک ، یک گیاه دهنده باید با تجربه باشد تا دقیقاً چقدر آب برای تغذیه گیاه بشناسد. خیلی زیاد است و گیاه قادر به دسترسی به اکسیژن نخواهد بود. خیلی کم است و گیاه توانایی حمل مواد مغذی را که معمولاً در محلول در ریشه ها منتقل می شوند ، از دست می دهد. این دو محقق چندین فرمول را برای محلول های مواد مغذی مواد معدنی تهیه کردند ، معروف به محلول هوگلند. راه حل های تغییر یافته هاگلند هنوز در حال استفاده هستند.

کشت علوفه به روش هیدروپونیک
بذر مهردشت فروشگاه بذر در اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *