چند اشتباه معمول در مراقبت از چمن

چند اشتباه معمول در مراقبت از چمن

این مقاله با موضوع ، اشتباهان رایج در مراقبت از چمن ، توسط مرکز فروش بذر در تبریز ارائه شده است.

چمن های سالم بسیار زیبا هستند ، همچنین مزایای فوق العاده زیست محیطی دارند که بسیاری از شما از آن مطلع نیستید.از فرسایش جلوگیری می کنند ، محیط محلی را خنک می کنند و آلاینده های هوا و آب را فیلتر می کنند.دستیابی به یک چمن سالم چیزی فراتر از آبیاری و چمن زنی هفتگی است.این به دانش ، مهارت و تجربه نیاز دارد.متخصصان مراقبت از چمن آموزش دیده اند که چمنزارها را زنده نگه دارند ، اما کسانی که می خواهند به تنهایی یک فرش سبز ایجاد کنند ، از این چند اشتباه رایج در مراقبت از چمن اجتناب کنند.

کاشت چمن در جایی که رشد نخواهد کرد

بسیاری از مالکان خانه سعی می کنند گیاهان را در جایی رشد دهند که مکانی مناسب برای رشد نیست که منجر به ناامیدی ، اتلاف وقت و غالباً هدر رفتن منابع می شود.چمن ها گیاهان کامل آفتابی هستند که توانایی محدودی برای سازگاری با سایه دارند.

آبیاری کم یا بیش از حد

آبیاری بیش از حد و هم چنین آبیاری کم میتواند به چمن آسیب بزند.مقدار آب شما باید با توجه به آب و هوا یا زمان روز تغییر کند ، اما بسیاری از صاحبان خانه قادر به تنظیم نیستند.برای اطمینان از رسیدن آب به چمن مورد نظر و به حداقل رساندن از دست دادن تبخیر ، صبح زود قبل از اینکه خورشید زیاد گرم شود ، آبیاری کنید.شب ها آب ندهید.نشستن آب خنک یک شب روی چمن می تواند باعث افزایش بیماری شود.

بزرگترین اشتباه مراقبت از چمن

چمن زنی خیلی کوتاه

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان خانه در مراقبت از چمن خود مرتکب می شوند ، کوتاه کردن بیش از حد چمن است.برای بسیاری ، چمن زنی بیش از حد ، تلاش برای صرفه جویی در وقت و انرژی  است.این صرفه جویی در مصرف زمان ، در واقع به چمن آسیب می رساند.

تیغه های چمن زن شما به اندازه کافی تیز نیستند

در حالی که این کار را انجام می دهید ، از تیز بودن تیغه های چمن زن خود اطمینان حاصل کنید.تیغه های چمن زن کند شده بجای اینکه آن را تمیز ببرد ، باعث لبه های ناهمواری می شود که ظاهری نامرتب ایجاد می کند و چمن شما را در برابر بیماری ها و آفات آسیب پذیر می کند.می توانید تیغه های ماشین چمن زنی خود را تیز کنید یا در یک فروشگاه سخت افزار ، تیغ آنها را بگیرید.

استفاده نادرست از کود

اگر کود به درستی استفاده شود ، چمن ها ضخیم و پر رشد می شوند و چمن قوی قادر به غلبه بر علف های هرز که ریشه می دهند ، خواهد بود.اما اشتباهاتی هست که تازه واردها هنگام استفاده از کود مرتکب می شوند.بسیاری در زمان نامناسب سال اقدام به کوددهی می کنند.بیشتر چمن ها به 4-6 کود در سال نیاز دارند.بهتر است وقتی گیاه در حال رشد است کود دهی شود.در حالی که بسیاری از مردم معتقدند که بیشتر هر چیزی بهتر از کمتر آن است ، در مورد کود چنین نیست.کود زیاد باعث ازدیاد برگ گیاه می شود و اجازه رشد ریشه را نمی دهد.علاوه بر این ، مقدار بیش از حد کود همچنین می تواند چمن را بسوزاند.

همه کودها برابر نیستند.اطمینان حاصل کنید که از بهترین کود متناسب با نوع چمن خود استفاده می کنید.

مراقبت از چمن

عدم انجام آزمایش خاک

سلامت چمن شما به آنچه در زمین شما است بستگی دارد و شما نمی توانید بدون آزمایش خاک بدانید که چه چیزهایی آنجاست.بسیاری از مراکز این کارها را برای شما ارزان انجام می دهند.همچنین می توانید کیت خریداری کرده و این کار را به تنهایی انجام دهید.

کاشت بیش از حد بذر

بیشتر همیشه بهتر نیست!بذر بیش از حد در کوتاه مدت یک چمن بسیار سرسبز تولید می کند.اما در دراز مدت می تواند به دردسر بیفتید ، زیرا ازدیاد جمعیت می تواند علف شما را در معرض بیماری قرار دهد.

سخن نهایی

چمن های سالم به نگهداری معمول مانند برداشت ، کود دهی و کنترل علف های هرز و حشرات نیاز دارند.در حالی که کار می تواند زمانبر باشد و برای انجام خوب آن تخصص فوق العاده ای لازم است ، مزایایی که چمن برای خانواده شما و محیط زیست ارائه میدهد – هزینه ها را جبران می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی مراقبت از چمن و خرید بذر انواع سبزیجات با مجموعه بذر مهردشت ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *