فواید تخمه آفتابگردان چیست

فواید تخمه آفتابگردان چیست

فواید تخمه آفتابگردان چیست

یک گیاه زیبا با گلهای بزرگ زرد طلایی که هلیانتوس یا آفتابگردان نامیده می شود ، 13 هزار سال پیش برای مردم شناخته شده بود. مغز های مغذی ، معطر و روغنی آن برای اولین بار توسط سرخپوستان مستقر در قاره آمریکا استفاده شد. شکارچیان دانه های آفتابگردان وحشی را جمع کردند تا غذای ناچیز خود را چرب تر کنند. بذر مهردشت تولیدکننده بذر یونجه رنجر و بذر یونجه همدانی شما را با خواص این گیاه زیبا آشنا می کند.
در قرن شانزدهم، ملوانان اسپانیایی این گیاه معجزه آسا را ​​به اروپا آوردند. در ابتدا به عنوان یک گل زینتی در باغها کاشته شد و فقط 200 سال پیش برای بذر و روغن رشد کرد.
اکنون میزان برداشت سالانه دانه های آفتابگردان 45 میلیون تن است. علاقه به پرورش آفتابگردان در حال رشد است و دلیل خوبی هم دارد! دانه های خوش طعم از آنجا که حاوی ویتامین ها ، فیتواسترول ها ، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم هستند ، توانایی شفابخشی فوق العاده ای دارند. دانشمندان این محصول را مقرون به صرفه ترین راه پیشگیری از دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی عروقی می دانند.
از آنجا که گرمایش برخی از ویتامین ها را از بین می برد ، متخصصان تغذیه توصیه می کنند دانه ها را خام بخورید. بعلاوه ، همه طعم دانه های آفتابگردان خام را دوست ندارند. با افزودن دانه ها به سالادها ، املت و محصولات پخته شده می توان این مشکل را حل کرد.

فواید تخمه آفتابگردان

گل این گیاه نماد خورشید است ، گرما و زیبایی آن را به دنیای خارج منتقل می کند. دانه همچنین دارای بسیاری از ویژگی های ارزشمند است، که مزایای زیادی برای سلامتی ما دارد. با این حال، میهن آفتابگردان قاره آمریکا است. خواص درمانی آنها ابتدا توسط طب سنتی شناخته شد.
دانه های آفتابگردان با ترکیب مواد معدنی و ویتامین بی نظیر برای بدن در حال رشد مفید است. برای غنی سازی آن با مواد مغذی با ارزش ، کاملاً کافی است که کودک 50 گرم از محصول را در روز بخورد. نسبت کلسیم در این حالت 180 میلی گرم خواهد بود. علاوه بر این، دانه های آفتابگردان غنی از ویتامین D و فسفر است. همراه با کلسیم، آنها عناصر اصلی سازنده سیستم اسکلتی عضلانی بدن در حال رشد هستند.
اسیدهای چرب سطح کلسترول را نرمال می کنند ، رسوب آن با گردش خون طبیعی و نعوظ تداخل دارد. سلنیوم به همان اندازه مفید است. در ترکیب با ویتامین E ، تعداد اسپرم ها را بهبود می بخشد.
ما به ارزش محصول برای بدن مرد پی بردیم ، اما تخمه آفتابگردان برای خانم ها چه فوایدی دارد؟ محتوای بالای روی و ویتامین E مشابه ، قادر به زیبایی و طراوت خانم ها است. متخصصان براساس استفاده از دانه های آفتابگردان ، رژیم غذایی ویژه ای را برای سلامت پوست و مو ایجاد کرده اند. علاوه بر این ، دانه آفتابگردان تعدادی از خواص دارویی را دارد.

فواید تخمه آفتابگردان چیست

افزایش اسیدیته منجر به بسیاری از اختلالات در بدن می شود ، زیرا در چنین محیطی سلول ها و آنزیم ها از بین می روند و مواد معدنی به سادگی شسته می شوند. دانه های آفتابگردان خوراکی های قلیایی هستند که تعادل pH را متعادل می کنند.
دانه های آفتابگردان خشک که از خواص مفید آن می توان به فیبر بالایی اشاره کرد ، تأثیر مفیدی در کار دستگاه روده ، دفع مواد زائد سمی از بدن ، جلوگیری از یبوست دارد.

چه زمانی دانه های آفتابگردان مضر هستند؟

ما فواید دانه آفتابگردان را شناسایی کرده ایم ، اما آیا ضرری دارد؟ مصرف زیاد غلات چندان بی ضرر نیست، میزان کالری محصول 585 کیلوکالری در هر 100 گرم است. این مقدار بیشتر از کیک و شکلات است. برای اینکه آسیبی به بدن وارد نشود ، باید میزان مصرف آنها به 50 گرم در روز کاهش یابد. همچنین لازم به یادآوری است که می تواند به مینای دندان آسیب برساند. استفاده از دانه های آفتابگردان هیچ منع مصرف جدی ندارد اما از دندان های خود مراقبت کنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *