نحوه کاشت بذر کدو تنبل

نحوه کاشت بذر کدو تنبل
کاشت بذر کدو سرگرم کننده و آسان است. کاشت بذر کدو یک راه سریع و آسان برای شروع یک باغ سرسبز است ، اما باغداران باید مراقب باشند که بذرهای مناسب گیاهان سالم و با بیشترین عملکرد را بکارند.

انواع کدو تنبل
اندازه کدو تنبلها از تنوع شگفت انگیزی برخوردار است .کاشت بذر برای پرورش کدو تنبل برای باغبانان تازه کار و باتجربه آسان و لذت بخش است. بذرها باید چند روز در هوا خشک شوند و تا بهار در یک مکان خشک و خنک نگهداری شوند.  بذرهای انواع مختلف را اغلب می توان از مراکز باغبانی خریداری کرد . فروشگاه بذر اصفهان نیز طیف وسیعی از بذر ها را برای فروش ارائه می دهند.

نکاتی برای کاشت بذر کدو تنبل
برای داشتن بهترین محصول ، بذرها باید از لحظه انتخاب تا زمان جوانه زدن نهال ها مراقبت شوند.

انتخاب و تهیه بذرها
هنگام انتخاب بذر کدو تنبل ، بذرهایی را انتخاب کنید که در هوا خشک شده اند زیرا خشک  کردن در اجاق گاز  می تواند رطوبت را بیش از حد را از بین ببرد. بذرها باید سفت و یکدست و بدون لکه های تغییر رنگ یافته باشند که این لکه ها بیماری بذرها را نشان دهد.

نحوه کاشت بذر کدو تنبل

 کاشت بذر کدو تنبل

قبل از کاشت ، بذرها را تا 24 ساعت در آب گرم بخیسانید تا جوانه زنی بذر سریعتر انجام شود. کدو تنبل از زمان کاشت بذر تا  ثمر دادن به 100 تا 140 روز رشد نیاز دارد. در آب و هوای معتدل ، می توان بذر کدو را در فضای باز کاشت. در آب و هوای خنک با فصول رشد کوتاه تر ، می توان بذر کدو را در داخل گلدان ها کاشت. کدو تنبل درحال رشد حداقل به شش ساعت نور خورشید در روز نیاز دارد. بذرها را در یک مکان آفتابی و فضای کافی برای گسترش بکارید. یک کدو تنبل می تواند تا 30 فوت کشیده شود.   PH خاک برای داشتن بهترین رشد باید بین 5.5 تا 6.5 باشد و از کودهای مغذی با مقادیر متوسط ​​پتاسیم و فسفر و همچنین مقادیر زیاد نیتروژن می توان برای تهیه خاک و تغذیه این گیاه استفاده کرد. هنگام کاشت بذر کدو تنبل ، بذرها را می توان به صورت تپه ای یا ردیفی با توجه به فضای باغ   و تعداد دانه های کاشته شده مرتب کرد. برای کاشت تپه روی هر تپه چهار تا پنج بذر بکارید که فاصله آنها از شش تا هشت اینچ است و در صورت کاشت چند تپه ، هر تپه باید حداقل ده فوت فاصله داشته باشد تا گیاهان فضای کافی را داشته باشند. برای کاشت ردیف هر 18 اینچ در امتداد ردیف دو یا سه بذر بکارید و در صورت کاشت چندین ردیف ، هر ردیف باید حداقل شش اینچ از بذر کناری  فاصله داشته باشد. به محض جوانه زدن دانه کدو تنبل معمولاً طی یک یا دو هفته  باید از گیاهان بسیار مراقبت شود تا گیاهان سالم و نیرومندی حاصل شود. گیاهان جوان را به طور منظم آبیاری کنید و از آبیاری شاخ و برگ برای جلوگیری از کپک جلوگیری کنید. پس از ایجاد برگهای دائمی گیاهان ,  تپه ها یا ردیف های نازک را هرس کنید تا فضای کافی برای رشد به هر گیاه داده شود. در صورت تمایل کمپوست یا سایر کودها را اضافه کنید.

نکاتی برای دانه های کدو تنبل:

  • خاک باید مرتباً مرطوب نگه داشته شود. کدو تنبل با توجه به نوع آن به 80 تا 90 درصد آب نیاز دارد و رطوبت کافی برای گیاهان سالم و مثمر ضروری است.
  • انواع بزرگتر کدو تنبل به فضای بیشتری بین ردیف ها یا تپه ها احتیاج دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *