روغن زیتون و پوست صورت

روغن زیتون و پوست صورت

روغن زیتون و پوست صورت

یونانیان باستان روغن زیتون را “طلای مایع” می نامیدند و این اتفاقی نیست، روغن زیتون با دارا بودن یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های جهان ، پوست را مرطوب می کند ، استحکام و خاصیت ارتجاعی آن را بازیابی می کند ، موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند.

مزیت اصلی روغن زیتون به این واقعیت برمی گردد که این روغن زیتون است که از نظر محتوای چربی های غیر اشباع مفید برای انسان ، در میان روغن های گیاهی جایگاه اول را دارد. این روغن را می توان بدون هیچ گونه فرآوری مصرف کرد ، برخلاف روغن های دیگر.  ویتامین های A ، D و E است که اثرات رادیکال های آزاد را خنثی می کند ، که باعث محو شدن سریع لک پوست می شود.  از مدت ها قبل خاصیت مفید روغن زیتون برای بدن ما شناخته شده است. برای مراقبت از بدن ، ناخن ها و پوست و همچنین مکمل آنها با غذا استفاده می شد. بذر مهردشت بهترین فروشگاه فروش بذر سبزیجات در زنجان، بذر یونجه در قزوین و…. در این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه از روغن زیتون برای بدن خود استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

روغن زیتون و پوست صورت

 فواید روغن زیتون برای مو

روغن زیتون از این جهت منحصر به فرد است که حاوی مقدار زیادی اسکوپن (یک ماده مرطوب کننده) ، کلسیم ، آهن ، مس و همچنین ویتامین چروک  را از بین می برد.لازم به ذکر است که ویتامین E محبوب ترین و همه کاره ترین آنتی اکسیدان است. مکانیسم عمل فواید زیتون از دوران باستان شناخته شده است. در قرن 1 قبل از میلاد مردم مدیترانه به طور فعال از روغن زیتون نه تنها در پخت و پز ، بلکه همچنین برای مراقبت از بدن و مو استفاده می کنند و اسیدهای اولئیک و لینولئیک در ترکیب آن فرآیندهای متابولیکی را فعال می کنند ، به بازسازی سلولهای پوست و بازگرداندن عملکردهای محافظتی آن کمک می کنند. ویتامین E مسئول تولید کلاژن و الاستین است که باعث صاف شدن چین و چروک ها می شود. ویتامین A (رتینول) همچنین با اولین علائم پیری و همچنین آکنه مقابله می کند. علاوه بر این ، به لطف ویتامین های مشابه ، روغن زیتون ساختار مو را بهبود می بخشد ، و به بازیابی فولیکول های آسیب دیده مو کمک می کند. این محصول راه حل بسیاری از مشکلات در نظر گرفته شده است . اصلی ترین ماده مفید روغن زیتون ویتامین E است. این ماده باعث می شود پوست سفت ، نرم و لطیف شود.

 فواید روغن زیتون برای مراقبت از پوست

 امروزه ، شاید دیگر برای کسی پوشیده نباشد که روغن زیتون یک گنجینه واقعی از سلامتی است ، زیرا بر اساس مطالعات مختلف علمی ، مشخص شده است که بر بدن روغن زیتون به طور قابل توجهی تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، تعجب خواهید کرد که روغن زیتون چقدر معجزه آسا است و چقدر می تواند زندگی شما را آسان کند اگر شروع به استفاده از آن نه تنها برای تهیه سالاد و شام ، بلکه به عنوان یک محصول مراقبت از پوست کنید. تحقیقات علمی اخیر در زمینه ژنتیک شناسی نشان داده است که فقط روغن زیتون حاوی موادی با طعم تلخ است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *