اطلاعاتی درباره گیاه یونجه

اطلاعاتی درباره گیاه یونجه

گیاه یونجه گیاهی است که به دلیل سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف و راحتی کاشت ، در بیشتر کشورهای جهان کاشته میشود.

این گیاه علاوه بر اینکه به عنوان علوفه برای حیواناتی مانند بز ، گوسفند ، اسب ، گاو و … مورد استفاده قرار میگیرد ، مصرف جوانه های آن برای انسان نیز مفید است.

یونجه حاوی مواد معدنی ضروری بدن انسان و سرشار از ویتامین هایی نظیر A ، B ، D ، E ، K بوده و از این جهت مصرف آن برای انسان و برای درمان بسیاری از بیماریها از جمله نارسایی کلیه ، پروستات ، عفونت های مجاری ادراری و مثانه مفید است.

انسان ها میتوانند برای برخورداری از خواص یونجه ، از جوانه های آن بصورت خام استفاده کنند و یا از قرص و یا کپسول یونجه استفاده کنند.

کاشت و برداشت یونجه

کاشت و برداشت یونجه

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ، یونجه گیاهی است که با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است.بهترین زمان برای کاشت بذر یونجه فصل بهار و یا پاییز است.

در برخی از کشورها برای کاشت بذر یونجه از دستگاه کاشت استفاده میشود و برخی از کشاورزان برای افزایش کیفیت محصول ، کود فسفر را به این دستگاه اضافه میکنند.

پس از گذشت یک ماه از کاشت یونجه میتوان اولین برداشت یونجه را انجام داد و پس از گذشت زمان 35 تا 45 روز یکبار میتوان برداشت های دوم ، سوم و … را تا رسیدن به فصل پاییز انجام داد.

به محض رسیدن به فصل زمستان ، اگر از گیاه به درستی مراقبت کنیم ، میتوانیم در سالهای بعدی با رسیدن فصل بهار ، از آن دوباره برداشت کنیم و اینکار برای 4 سال میتواند انجام شود.

گرچه برداشت از یونجه حتی میتواند پس از 6 تا 7 سال آینده هم انجام گیرد ، اما اکثر کشاورزان به دلیل کاهش بازدهی محصول ، پس از گذشت 4 سال ، برداشت محصول را متوقف میکنند.

از بین بردن علفهای هرز

گیاه یونجه میتواند تحت تاثیر علفهای هرز قرار بگیرد و میزان بازدهی آن کاهش یابد.همانطور که میدانید علفهای هرز گیاهانی هستند که در کنار گیاهان اصلی رشد میکنند و بر سر آب و مواد مورد نیاز گیاه ( غذای گیاه ) به رقابت میپردازند و وجود آنها باعث ضعیف شدن گیاه و کاهش کیفیت محصول نهایی میشود.

راه های زیادی برای از بین بردن علفهای هرز وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از مواد شیمیایی است که در برخی از کشورها و مناطق از آن برای از بین بردن علفهای هرز استفاده میشود.

برای خرید بذر یونجه با کیفیت با قیمت مناسب با مجموعه بذر مهردشت ارتباط برقرار کنید.

انواع بذر یونجهمعرفی انواع بذر یونجه در ایران

  • بذر یونجه همدانی
  • بذر یونجه نیک شهری
  • بذر قره یونجه
  • بذر یونجه مائوپا
  • بذر یونجه بمی
  • بذر یونجه رنجر
  • بذر یونجه بغدادی
  • بذر یونجه رهنانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید بذر یونجه ، بذر ریحان ، بذر جعفری و غیره با شماره های درج شده در همین سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *