آشنایی با خواص شنبلیله

آشنایی با خواص شنبلیله

شنبلیله یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که دارای خواص درمانی استثنایی است.تخم شنبلیله حاوی مقدار قابل توجهی فیبر ، فسفولیپیدها ، گلیکولیپیدها ، اسید اولئیک ، اسید لینولنیک ، کولین ، ویتامین های A ، B1 ، B2 ، C ، اسید نیکوتین ، نیاسین و بسیاری از عناصر کاربردی دیگر است.برگهای شنبلیله معمولاً به عنوان یک سبزی مصرف می شوند.برگهای شنبلیله حاوی 25.0٪ پروتئین ، 25.9٪ نشاسته ، 12.9٪ فیبر و 6.5٪ چربی است.

شنبلیله ممکن است تحت شرایط متنوع و گسترده ای رشد کند.شنبلیله شرایط خشکی و شوری را نسبتاً تحمل می کند.شما میتوانید بذر شنبلیله را از فروشگاه بذر مهردشت خریداری کنید و آن را در باغ و یا باغچه خانه خود بکارید و سپس آن را مصرف کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

خواص درمانی تخم شنبلیله

شنبلیله دارای سابقه استفاده در طب سنتی در هند و چین است.استفاده از آن به عنوان درمان ضعف و ورم پا ، به عنوان یک محرک شیردهی و اشتها و به عنوان درمانی برای سوء هاضمه ، طاسی و تب است.

برخی از آن به صورت موضعی برای درمان زخم و درمان اگزما استفاده کرده اند.یکی از مزایای احتمالی شنبلیله بهبود سطح قند خون و چربی خون در ارتباط با شرایط مزمن مانند دیابت و چاقی است.تحقیقات انسانی نشان می دهد كه شنبلیله می تواند به عنوان كمك كننده در كنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.دانه های شنبلیله مدت هاست که به عنوان داروی ضد افسردگی شناخته شده اند.

خواص شنبلیله برای زنان

شنبلیله خواص و فواید زیادی برای خانم ها دارد.برخی ادعا می کنند که شنبلیله دردهای قاعدگی را در خانم ها کمی کند و عملکرد جنسی آنها را تقویت می کند.به نظر می رسد مصرف روزانه 600 میلی گرم عصاره گیاه شنبلیله باعث افزایش علاقه به رابطه جنسی در زنان جوان سالم با گرایش جنسی کم می شود.همچنین به طور سنتی برای ترویج تولید شیر توسط مادران شیرده استفاده می شود.

افزایش شیر مادر

نوزادان همه چیز خود را از شیر مادر خود دریافت می کنند ، که پر از مواد مغذی ، تقویت کننده سیستم ایمنی و هورمون های رشد است.عدم تولید شیر مادر می تواند یک تجربه بسیار ناامید کننده برای مادران جدید باشد.علت دقیق تولید کم شیر اغلب مشخص نیست و درمانهای مرسوم محدود هستند.برخی بر این باورند که شنبلیله گیاهی است که می تواند به ترویج تولید شیر مادر کمک کند.

خواص شنبلیله برای خانم ها

آیا شنبلیله برای کاهش وزن مفید است؟

خوردن گیاه شنبلیله ممکن است به شما کمک کند احساس سیری کنید و بنابراین کمتر غذا بخورید.طبق یک مطالعه ، زنانی که چای دانه شنبلیله می نوشند ، گرسنگی کمتری داشتند و احساس پر بودن می کردند.بنابراین می توان شنبلیله را به عنوان یک ابزار مفید برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند ، شناخت.

سلامت مو و پوست

از دانه‌ها و برگهای شنبلیله اغلب در مراقبت از مو استفاده می شود.دانه ها یا برگ ها را می توان خیس کرده و روی پوست سر بمالید و آبکشی کنید.گفته می شود که شنبلیله به رشد مو ، حفظ رنگ و بافت ابریشمی و جلوگیری از شوره سر کمک می کند.تخم شنبلیله همچنین سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا 3 و امگا 6 است.گزارش شده است که این موارد باعث کاهش ریزش مو و بهبود تراکم و ضخامت مو می شود.

برای تهیه بذر شنبلبه با فروشگاه بذر اصفهان ارتباط برقرار کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *