نحوه مراقبت از نهال ها و کارهایی که باید بعد از جوانه زدن انجام شود

نحوه مراقبت از نهال و کارهایی که باید بعد از جوانه زدن انجام شود

پرورش نهال سرگرم کننده است ، اما زنده نگه داشتن آنها می تواند چالش برانگیز باشد.در این راهنما بذر مهردشت تمام نکات مهم برای مراقبت از نهال و  تمام مواردی را که باید در مورد چگونگی رشد سالم باغچه خود بدانید ، به شما نشان خواهد داد.

نور برای نهال

نور یکی از مهمترین عوامل مراقبت از نهال است.برخی از آنها کنار پنجره رو به آفتاب رشد می کنند ، اما اکثر آنها به نور بیشتری احتیاج دارند.اکثر گیاهان ، آفتاب مستقیم را دوست دارند ، اما بهتر است قبل از هرچیزی نکات مربوط به بذر جعفری را برای شرایط توصیه شده برای رشد بررسی کنید.

آبیاری مناسب نهال

آبیاری مناسب یکی دیگر از موارد بسیار مهم در مراقبت از نهال است.نهال ها به خاک مداوم مرطوب نیاز دارند.آنها بدون آب نمی توانند مدت زیادی زنده بمانند و هرگز نباید اجازه داده شود که کاملا خشک شوند.درواقع میتوان گفت که وقتی دانه ها جوانه زدند ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را مرطوب نگه دارید.

با این حال ، شما همچنین نمی خواهید خاک همیشه مرطوب باشد.خاک مرطوب باعث آفت زدگی ، رشد کپک و بیماری هایی می شود که می توانند ، نهال های شما را از بین ببرند.

آبیاری مناسب نهال

هر چند وقت یکبار آبیاری کنید – باید چند بار در روز سینی های نهال خود را بررسی کنید تا ببینید خاک چقدر مرطوب است.هنگامی که لایه بالایی خاک شروع به خشک شدن کرد ، وقت آن است که آبیاری کنید.هرچه بزرگتر شوند باید بیشتر آبیاری شوند.

رطوبت سنج ارزان قیمت ابزاری فوق العاده است که به شما کمک می کند ، مقدار مناسبی آب به نهال های خود بدهید.تهیه آن را به شدت توصیه می کنم.

تهویه و جریان هوا

جریان هوا نیز برای پرورش نهال و جلوگیری از برخی مشکلات رایج (مانند رشد کپک و آبیاری بیش از حد) مهم است.

غذا برای نهال

برای ترویج رشد سالم و لذت بردن از گیاهان زرق و برق دار ، باید به آنها غذا دهید.اما ، این بدان معنا نیست که شما باید گیاهان را بیش از حد لزوم ، تغذیه کنید.دادن عناصر غذایی بیش از حد لازم به آنها باعث رشد سریعتر آنها نمی شود ، زیرا وجود مواد مغذی زیادی در خاک ، برای گیاهان شما سمی است.

مراقبت و نگهداری نهال

نهال های خود را ایمن نگه دارید

وقتی که شما هر نوع گیاهی را پرورش می دهید ، به دلایل مختلف خطر از بین رفتن نهال ها وجود دارد.آنها می توانند توسط حشرات و پرندگان خورده شوند ، تحت تأثیر آفات قرار بگیرند یا در اثر آب و هوا آسیب ببینند.

بنابراین ، تا زمانی که از مقاومت کافی برخوردار نباشند ، باید از آنها به درستی محافظت شود.برای این منظور سعی کنید آنها را در یک محیط امن قرار دهید.

حتی اگر آنها را در خارج پرورش می دهید ، می توانید با استفاده از بطری های پلاستیکی شفاف که از وسط برش خورده ، آنها را ایمن نگه دارید.فقط شکافهایی را در اطراف لبه های بطری ایجاد کنید و اجازه دهید هوا در آن جریان یابد تا گیاهان خفه نشوند.

سخت شدن نهال ها

نحوه مراقبت از نهال بلافاصله پس از کاشت

یک یا دو هفته قبل از کاشت نهال باید آنها را سخت کنید.این اساساً به این معنی است که شما باید آنها را به شرایط بیرون ، مانند نور خورشید ، نسیم و دمای هوای سرد عادت دهید.نهال های خود را چند ساعت در روز بیرون بیاورید.یک مکان سایه دار را انتخاب کنید تا نهال های لطیف شما از آفتاب نسوزند.من می دانم که این مرحله کمی سخت به نظر می رسد ، زیرا شما مجبورید همه چیز را برای چندین روز در داخل و خارج حمل کنید ، اما اگر آنها را سخت نکنید ، ممکن است تمام کار خود را به خطر بیندازید.

نکته: اگر چند نهال نزدیک به هم رشد کرده است ، ریشه ها را به آرامی از هم جدا کنید تا از هم جدا شوند.مهم است که به هر نهال فضای کافی برای رشد دهید.

امیدوارم با کمک مطالب ارائه شده توسط فروشگاه بذر مهردشت بتوانید از نهال های خود بهتر مراقبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *