آیا خوردن لوبیا سبز برای شما مفید است

آیا خوردن لوبیا سبز برای شما مفید است

لوبیا سبز فواید بسیار زیادی دارد.لوبیای سبز نه تنها یک غذای خوب ، ترد و کم کالری است بلکه بسیاری از مواد مغذی مهم را نیز در اختیار شما قرار می دهد.لوبیا سبز منبع غنی ویتامین های A ، C و K ، اسید فولیک و فیبر است.از آنجا که لوبیا سبز در گروه غذایی لوبیا و حبوبات قرار دارد ، بسیاری از فواید و مواد مغذی موجود در آن نزدیک به خانواده لوبیا و حبوبات است.به عنوان مثال ، هر دو لوبیای سبز و سایر حبوبات فیبر ، فولات و مواد معدنی زیادی را تأمین می کنند.

لوبیا سبز علاوه بر موارد ذکر شده ، منبع قدرتمند لوتئین و زاكزانتین نیز هست.آنها می توانند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی ، تقویت بینایی و حتی جلوگیری از نقص هنگام تولد کمک کنند.برای کاشت لوبیا سبز به بذر آن نیاز داریم.برای خرید بذر لوبیا سبز ، بذر جعفری ، بذر تره ، بذر ریحان و بذر سبزیجات دیگر و صیفی جات با مجموعه بذر مهردشت ارتباط برقرار کنید.

فواید سلامتی لوبیا سبز چیست

فواید سلامتی لوبیا سبز چیست

فیبر موجود در لوبیا به جلوگیری از اشکال مختلف سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند.این فیبر همچنین باعث تقویت سلامتی دستگاه گوارش می شود ، کلسیم موجود در لوبیا باعث تقویت سلامت استخوان ها می شود ، در حالی که لوتئین و زاکسانتین بینایی را تقویت می کنند.

  • مصرف زیاد لوبیا سبز نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.
  • منیزیم موجود در لوبیا سبز ممکن است نقشی در حفظ سلامت قلب داشته باشد.
  • مطالعات نشان می دهد که لوبیا سبز می تواند اثرات متابولیکی مفیدی را در افراد مبتلا به دیابت ایجاد کند.
  • مصرف لوبیا سبز می تواند به درمان علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.این را می توان به فیبر موجود در لوبیا نسبت داد.
  • لوبیا منبع خوبی از کلسیم است.کلسیم می تواند خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.لوبیای سبز همچنین سرشار از ویتامین K است که یکی دیگر از مواد مغذی لازم برای استخوان های قوی است.
  • لوبیای سبز کم کالری است.گرچه ممکن است لوبیا سبز ارتباط مستقیمی با کاهش وزن نداشته است ، اما کمبود کالری آنها ممکن است در این زمینه کمک کند.
  • لوبیای سبز منبع غنی از لوتئین و زاكزانتین ، دو آنتی اکسیدان مهم است كه باعث تقویت سلامت بینایی می شود.
  • به طور کلی ، مصرف میوه و سبزیجات با کاهش خطر افسردگی همراه است.لوبیای سبز سرشار از ویتامین C و ویتامین های گروه B است که به تقویت سلامت روان کمک زیادی میکند.

چگونه لوبیا سبز را در رژیم غذایی قرار دهیم
مصرف مرتب لوبیا سبز راهی برای بهره مندی از مزایای آنها است.گنجاندن آنها در رژیم غذایی شما بسیار ساده است.ساده ترین راه این است که لوبیای سبز را به صورت خام میل کنید.شما میتوانید لوبیای خام را در سالاد سبزیجات خود بگنجانید.شما حتی میتوانید در سوپ خود لوبیا سبز اضافه کنید.

چگونه لوبیا سبز را در رژیم غذایی قرار دهیم

اثرات منفی لوبیا سبز

اثرات منفی عمده لوبیا سبز را می توان به حضور لکتین ها و فیتات ها نسبت داد.در بدن انسان ، اینها می توانند مانع از جذب برخی مواد مغذی از جمله کلسیم ، آهن ، روی و منیزیم شوند.نگرانی دیگر میزان ویتامین K موجود در لوبیا سبز است.این ماده مغذی لخته های خون را تشکیل می دهد و می تواند با داروهای رقیق کننده خون از جمله وارفارین تداخل داشته باشد.در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون ، پیش از مصرف لوبیای سبز با پزشک معالج خود مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *