آیا تربچه برای پوست و مو مفید است

آیا تربچه برای پوست و مو مفید است

فواید تربچه برای سلامتی ما بیشمار است و توسط پزشکان بسیار توصیه می شود.در اینجا در مورد تربچه و همچنین برخی از مزایای مهم این سبزی برای مو ، پوست و سلامتی صحبت می کنیم.

تربچه گیاهی ریشه ای است که به خانواده Brassicaceae تعلق دارد.اعتقاد بر این است که تربچه در دوره اروپای باستان کشت شده و بعداً به سایر نقاط جهان معرفی شد.این ریشه ی خوراکی به طور گسترده ای در سالادها و سوپ ها استفاده شده و حتی برگ های آن نیز مغذی هستند و می توانند برای اهداف پخت و پز استفاده شوند.

شما میتوانید بذر تربچه را در باغچه کوچک خانه خود بکارید.برای خرید بذر تربچه با مجموعه بذر مهردشت ارتباط برقرار کنید.

آیا تربچه برای سلامتی مفید است؟

تربچه مزایای بی شماری را به بدن ما ارائه می دهد.این گیاه به دلیل مقادیر زیاد ویتامین c به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.تربچه همچنین منبع خوبی از فیبر برای کمک به هضم بهتر و جلوگیری از یبوست است.از آنجا که تربچه سرشار از آنتوسیانین ها و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند است ، حتی می تواند از سرطان های کشنده جلوگیری کند.

آیا تربچه برای سلامتی مفید است

فشار خون را تنظیم می کند

همچنین شناخته شده است که تربچه به کنترل فشار خون کمک می کند.گیاه تربچه مملو از مواد معدنی مانند پتاسیم است و به نوبه خود سطح فشار خون را برای شما کنترل می کند.اگر از پزشک خود بپرسید ، او نیز با همین نظر موافق است ، به همین دلیل پدربزرگ و مادربزرگ های ما همیشه هر روز صبح یک فنجان آب تربچه را با معده خالی می خوردند.

تربچه به احساس سوزش هنگام ادرار کمک می کند

در اصل ، تربچه خاصیت خاصی دارد که به افزایش تولید ادرار کمک می کند تا مواد زائد را از بدن ما بیرون کند.این در اصل باعث تمیز شدن سیستم ما می شود و از این رو از بروز هرگونه عفونت بیشتر در دستگاه ادراری ما جلوگیری می کند.با توجه به خاصیت دیورتیک تربچه ، به دفع آسان مواد سمی از خون کمک می کند.از این رو باعث بهبود شرایط کلیوی ما شده و همچنین برای افرادی که از اختلالات کلیوی رنج می برند مفید است.

خواص تربچه برای پوست و مو

خواص ضد پیری

فواید تربچه سفید برای پوست بیشمار است.تربچه با داشتن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های فراوان ، باید خورده شود تا اثر رادیکال آزاد برعکس یا کند شود.تربچه خام ، هنگامی که به عنوان ماسک برای پوست استفاده شود ، باعث جوانسازی پوست می شود.این ماده حتی به دلیل خاصیت نرم کننده بودن پوست نیز شناخته شده است.

خواص تربچه برای پوست و مو

پوست را تغذیه می کند

تربچه سرشار از مواد معدنی مانند فسفر و روی است که برای تهیه بافت بهتر پوست مفید است.ویتامین های C و گروه B نیز برای پوست ما مفید هستند.این مکمل ها در تربچه باعث بهبود پوست ما شده و اختلالات پوستی ما را کاهش می دهند.تربچه خاصیت ضد عفونی کننده ای دارد که به پاکسازی پوست و صورت ما کمک می کند.با مصرف تربچه یا استفاده از بسته های پوستی ، اختلالات پوستی مانند بثورات ، ترک و خشکی کاهش می یابد.همچنین با مرطوب کردن پوست ما به رفع خشکی کمک می کند زیرا این سبزی حاوی مقدار زیادی آب است.

رفع اختلالات مو

تربچه برای معالجه اختلالات مو از جمله ریزش مو ، نازک شدن و شکستگی مو شناخته شده است.یکی از بهترین فواید آب تربچه ترمیم آسیب های مو است.این می تواند فولیکول ها را از ریشه ها تقویت کرده و احتمال ریزش مو را کاهش دهد.استفاده از آب تربچه به صورت موضعی و ماساژ دادن آن به خوبی روی پوست سر باعث بهبود حجم موهای شما می شود.

شوره سر را از بین می برد

اگر از پوستی خارش دار و پوسته پوسته رنج می برید ، تربچه را امتحان کنید!آب تربچه می تواند به طور مؤثر عفونت های مخمر مانند شوره را درمان کند.با استفاده از تربچه به طور موقت خارش شدید و سوزش پوست سر تسکین می یابد.فقط کافی است آب تربچه تازه را استخراج کرده و آن را روی پوست سر بمالید.خوب ماساژ داده و بگذارید 30 دقیقه بماند.آن را با یک شامپو ضد شوره دنبال کنید.

بذر تربچه را از فروشگاه بذر اصفهان تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *